Четверг, 21.11.2024, 11:55
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS

На природе              

                 Підтримай Вітчізняне!

                 Додай в "Обране"

Что ловим Чем ловим Когда ловим
Щука Окунь Плотва Карась Карп Спиннинг Фидер Поплавочная Нахлыст Лето Зима
Голавль Ёрш Сом Жерех Язь Жерлицы и кружки Наживка и прикормка Донка Снаряжение Осень Весна
Судак Налим Лещ и подлещик

 

Блог

Главная » 2015 » Февраль » 18 » Саморобний гумовий човен, Самодельная резиновая лодка
20:57
Саморобний гумовий човен, Самодельная резиновая лодка

Саморобний гумовий човен, Самодельная резиновая лодка
Пропоную вашій увазі опис і креслення надувного гумового двомісного човна, який з успіхом може бути використана при риболовлі та просто під час відпочинку на водоймі. Цей човен має ряд незаперечних переваг перед багатьма плавальними средствамі. По-перше, через свою компактність, в згорнутому вигляді він не займе багато місця. По-друге, він важить всього лише 6 кг разом з насосом. Тому його можна переносити на значні відстані. По-третє, при точному дотриманні всіх рекомендацій з виготовлення, дбайливому ставленні при експлуатації та під час зберігання прослужить дуже довго. Мій приятель зробив такий човен 17 років тому (!) І при досить інтенсивний експлуатації вона продовжує служити йому вірою і правдою. По-четверте, матеріали, використовувані для виготовлення човна, дозволяють ремонтувати балони без будь-яких затрудненій. Цей перелік переваг може бути розширений тими, хто цей човен самостійно виготовить і випробує.
Пропоную вашій увазі опис і креслення надувного гумового двоміснго човна, який з успіхом може бути використаний при риболовлі та просто під час відпочинку на водоймі. Цей човен має ряд незаперечних переваг перед багатьма плавальними засобами.


По-перше, через свою компактність, в згорнутому вигляді він не займе багато місця. По-друге, він важить всього лише 6 кг разом з насосом. Тому його можна переносити на значні відстані. По-третє, при точному дотриманні всіх рекомендацій з виготовлення, дбайливому ставленні при експлуатації та під час зберігання прослужить дуже довго.

Перш за все необхідно підшукати і придбати необхідні матеріали. Витрати коштів будуть, природно, значно нижче, ніж при покупці човна заводського виготовлення.
Для виготовлення човна найкраще використовувати прогумовану тканину марки БЦК. Вона йде на виготовлення армійських засобів індивідуального захисту (захисних плащів ОП-1 і панчіх), має з одного боку світло-зелений, а з іншого - білий колір. Тканина БЦК - досить тонка, а значить легка, міцна і довговічна, не схильна до гниття, тому що виготовлена ​​на основі лавсанової нитки. Крім того може бути використана тканина та інших марок, але обов'язково обидві сторони полотна повинні бути прогумовані. Тканини Т-15 і МВКШ прогумовані тільки з одного боку, тому значно гірше витримують тиск повітря, а також поступаються в міцності.
Для зшивання елементів човна необхідно використовувати тільки капронову нитку №30 (прошивка швів здійснюється на швейній машинці).

Склеювання деталей проводиться гумовим клеєм 4508 на основі натурального каучуку (у великих кількостях використовується на заводах з виготовлення гумотехнічних виробів). Звичайний клей досить густий, в нашому випадку його необхідно розбавити до такого стану, щоб він вільно стікав краплями з кисті (в специфікації вказано кількість клею в розбавленому стані). Для розведення клею в разі його загустіння, а також для знежирення склеюваних поверхонь перед нанесенням його використовується бензин Б-70.
При наявності перерахованих вище матеріалів можна приступати до виготовлення човна. Загальний вигляд і складові частини човна показані на мал. 1. Починати необхідно з виготовлення лекал, за якими будуть вирізані деталі човни (розміри і загальний вигляд лекал наведено на мал. 2). Їх можна виготовити з щільного картону. На зручному широкому столі проводиться розмітка і розкрій елементів човна. Тканина кладеться лицьовою стороною вниз (залежно від того, який колір виробнику більше симпатичний - мається на увазі тканину БЦК) і за лекалами обводятся контури деталей.
Вирізати розмічені за лекалами деталі необхідно з припуском на один сантиметр по всьому периметру, так як зшивання буде вироблятися строго по розкресленим лініях. Попередження - дві деталі носової частини (поз. 1) та балонів (поз. 3 на мал. 1) розмічаються по одним лекалами, але в дзеркальному відображенні. Лекало для розмітки балонів годі й виготовляти (воно дуже громіздке)., А для розмітки користуватися лекалами носової та кормової частин (рис. 2), для чого розмістити перший строго перпендикулярно на полотні тканини, прокреслити бічну грань, відзначити від кінців цієї лінії відстань 1 = 1300 мм (яку можна, при бажанні, змінити для зменшення або збільшення довжини човни), прокреслити прямі лінії і кінці цих ліній
з'єднати кривою лінією, прочертивши її по другому лекалом.

Готові деталі човни рекомендую наживити вручну капроновими нитками стібками в півтора сантиметра строго по лініях розмітки. Для цього викрійки складаються лицьовою стороною всередину і рівні прямі боку поєднуються. Потім акуратно наживлені відрізки прострочуємо на швейній машинці.
Тепер можна приступати до заклеювання прошитих ділянок, попередньо нарізавши з тканини смуги шириною 50 мм і довжиною 1,3 м в кількості 15 штук.
Для придбання навичок у роботі зі склеювання почніть з дрібних деталей носової та кормової частин човна.
Прошиті деталі вивертаються лицьовою стороною назовні, в отримані «кільця» втягається дві труби, діаметр верхньої не повинен бути менше 60 мм, а довжина - не коротші 1,5 м, нижня використовується як вантаж для натягу швів (рис. 3). Верхня труба кладеться кінцями на розсунуті столи, нижня - перебуваючи всередині «кілець», своєю вагою натягує полотнище. Шов «кілець» повинен розташовуватися строго по осьовій лінії верхньої труби. Заклеювання прошитих швів 5-ти сантиметровими смугами проводиться з дотриманням наступних рекомендацій: поверхня шва в місці проклейки і смуги зачищаються наждачним папером до матового кольору, потім витираються сухою ганчіркою і обезжирюються бензином за допомогою кисті. Інший пензлем на них наноситься шар клею, який витримується протягом 20 хвилин, після чого повторно наноситься шар клею і знову витримується на протязі 20-ти хвилин. Після цього смуга накладається на шов і ретельно розгладжується дерев'яною ручкою кисті по всій поверхні.
Нехай вас не бентежить той факт, що клей після 20-ти хвилинної витримки стає практично сухим. При накладенні один на одного промазаних частин відбувається дуже надійне зчеплення матеріалів.
Закінчивши проклейку швів дрібних деталей, приступаємо до проклейке бічних балонів. Кінці пріклееваемих стрічок не повинні заходити за межі розмічальних ліній, позначених на внурь-ній стороні виробу.
Збірка носової та кормової частин. Наживляючи і прошиваючи між собою на машинці готові кільцеві елементи, тим самим починаємо формувати корпус. Прошиті між собою 4 елементи носової, 3 - кормової частин і одного бокового балона човна вивертаються лицьовою стороною назовні, з кільцевих швах проклеюються по черзі смугами шириною 50 мм по всьому колу, але вже з нахлестом решт один на одного.
Для полегшення роботи з наклеювання стрічок по колу балона необхідно виготовити пристосування, яке являє собою в зібраному вигляді кільце з алюмінієвої смуги товщиною 2 мм і шириною 50 мм, діаметр цього кільця повинен відповідати діаметру балона, тобто 280 мм. Так як можливі незначні розбіжності в довжинах кіл, одержуваних після зшивання, то кільце повинне дозволяти змінювати розміри як у бік збільшення, так і у бік зменшення (рис. 4). Алюмінієве кільце повинне дуже щільно вставлятися усередину балона і давати хороше натягнення кільцевого шва. На цьому кільці і проводиться обклеювання швів смугами.
Коли будуть проклеєні 5-ти сантиметровими смугами всі сегменти носової та кормової частин човна, приступаємо до установки клапана для накачування.
Клапан може бути використаний будь-якої конструкції. Сама найпростіша конструкція - вклеєний відрізок гумового шланга. Човен накачують, шланг перегинають навпіл і зав'язують шнуром. На рис. 5 наведені креслення клапана, який можна виготовити на токарному верстаті з капролона або фторопласта. Він складається з 3-х деталей, на одну з яких надаватися ніпель з тонкої гуми (використовується в протигазах). Конструкція дозволяє легко замінювати ніпель в разі несправності. Клапан вклеюється в один з бічних балонів у зручному місці. Для цього в балоні над проклеєним нижнім швом прорізається отвір діаметром 40 мм. Зсередини до отвору приклеюється гайка з пришитим до нього кільцем з тканини 0100 мм. Щоб клапан не провертався в отворі, гайка разом з кільцем пришивається вручну капроновими нитками. Потім все це для герметичності і міцності оклеивается з обох боків кільцями, вирізаними з тканини за шаблонами (мал. 6). На штуцер клапана надаватися ніпель і вкручується в гайку, надійно закріплену в балоні.
Найпростіше, звичайно, придбати клапан заводського виготовлення, він продається в магазинах спортивних товарів або специализи-Рівне - для мисливців і рибалок. Приступаємо до обклеювання останнього бічного балона з носової та кормової частинами. Наживляємо і прошиваємо на машинці за наявними всередині розмічальним лініях складові частини (поздовжні шви повинні збігатися, в готовому виробі вони розташовуються внизу човни). З використанням алюмінієвого кільця проклеюємо поперечні кільцеві шви.
При прошивці останнього шва виникають труднощі. Щоб завершити цю операцію, алюмінієве кільце перед зашиванням останнього шва необхідно вставити в бічний балон, а на протилежному балоні вище проклеенного поздовжнього нижнього шва із зовнішньої сторони на відстані 25 мм зробити проріз довжиною 100-150 мм, паралельну шву (рис. 7). Коли стане вже зовсім незручно наживляти край балона з носової або кормовою частиною, необхідно через цей проріз витягнути з зовніш
ної сторони зшиваються частини так, щоб було зручно завершити цю роботу. Прострочити шов, знову треба вставити вийняту з технологічної прорізі частину човна, встановити під швом вкладене в балон алюмінієве кільце, проклеїти шов смугою, алюмінієве кільце розібрати і у вигляді смуги вийняти з прорізи. Проріз слід зовні внахлест прошити вручну і заклеїти смужкою тканини. Виготовлення та встановлення дна На розгорнуте на рівній підлозі полотно кладемо накачаний балон човни і навколо нього проводимо розмічальні лінію з таким розрахунком, щоб форма дна лягала внахлест на заклеєні нижні шви і перекривала їх. Таких викрійок дна треба вирізати дві і склеїти між собою вкруговую на відстані 25 см від фая. Отримане подвійне дно акуратно з невеликим натягом приклеюємо до нижньої частини човна.
Для забезпечення безпеки на воді всередину балонів можна вклеїти герметизирующие перемички, виготовлені з того ж матеріалу, і встановити другий клапан. Таким чином, човен буде мати два самостійних повітряних відсіку. При прориві одного друга залишиться на плаву і може бути використаний як рятувального засобу.

Категория: Снаряжение | Просмотров: 1533 | Добавил: ViKing | Теги: Саморобна гумовий човен, Самодельная резиновая лодка | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Меню сайта
Форма входа
Покорми рыбок
Поиск
Календарь
«  Февраль 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Block title
Що Ви хочете додати до цього сайту?
Всего ответов: 3

Наши друзья:


 
Что ловим Чем ловим Когда ловим
Щука Окунь Плотва Карась Карп Спиннинг Фидер Поплавочная Нахлыст Лето Зима
Голавль Ёрш Сом Жерех Язь Жерлицы и кружки Наживка и прикормка Донка Снаряжение Осень Весна
Судак Налим Лещ и подлещик

$Україна$