Повітроплавання, Воздухоплавание
Є зовсім небагато людей, які не мислять себе без чистого неба, без ранкового сонця на висоті в декілька кілометрів, без адреналіну таких нечастих змагань
Для цих щасливчиків повітроплавання - це їхня улюблена професія.
пристрій аеростата
Про польоти на повітряних кулях як про прекрасний вид активного відпочинку ми вже писали раніше в статті Політ на повітряній кулі. Тепер поглянемо на це з іншого боку. Аеростати діляться на типи - газові та теплові, і класи - залежно від призначення, обсягу оболонки, розмірів. Газові аеростати піднімаються вгору за рахунок підйомної сили летючих газів - гелій, водень. Аеростати такої конструкції - дирижаблі - ви могли бачити на малюнках і картинах початку 20-го століття. Тепловий аеростат рухається за допомогою підйомної сили гарячого повітря. Воздухоплавание
Саме такі аеростати використовуються в повітроплаванні сьогодні. Повітря в оболонці аеростата нагрівається за рахунок згорання пропанобутанової суміші. Інтенсивність згоряння суміші і нагрівання повітря в оболонці регулюється за допомогою блоку пальників і парашутного клапана. Оболонка аеростата зшита із синтетичної термостійкої і повітронепроникної тканини з нашитими силовими стрічками для створення міцного несучого каркаса.
Спортивні аеростати відрізняються від туристичних більш яйцевидної формою оболонки, що робить їх більш маневреними і швидкісними.
Повітроплавання в Україні
Перший запуск аеростата на території України був проведений в жовтні 1784. Саме тоді в Кам'янець-Подільському один відомий голландський архітектор і військовий інженер Ян де Вітте виготовив і запустив паперовий аеростат. З тих пір і до сьогоднішніх днів для деяких по-хорошому одержимих людей повітроплавання - це справа і сенс усього життя, це і є саме життя.
Що ж це таке - повітроплавання в Україні? У 1990 році в був створений перший вітчизняний аеростат. А в 1993 році з'явилася Федерація повітроплавання України, яка увійшла в міжнародну авіаційну федерацію (FAI) і наші спортсмени-повітроплавці вперше взяли участь у міжнародних змаганнях. З тих пір минуло майже 20 років.
В Україні за даними Федерації повітроплавання є 30 професійних пілотів і більше 100 ентузіастів, четверо українців входять в сотню кращих пілотів світу. У нас проводяться регулярні змагання на Чемпіонат та Кубок України і Кубок Київської області, а також різні зльоти, фестивалі та феєрії. Чемпіонат України проходить у травні в Феодосії. За результатами формується збірна України, яка представляє країну на міжнародних змаганнях. Але участь кількість місць для збірної визначається квотою, яка залежить від успішних виступів команди, від рейтингу пілотів. У воздухоплавании зараз лідируючі позиції займає США, а в Європі - Німеччина. На минулому Чемпіонаті Європи від України виступали три учасника, а від Німеччини - 6.
Головний принцип змагань з повітроплавання - це пілотування на точність. Заздалегідь прокладається маршрут по точкам, які відзначаються на місцевості хрестами. Пілот, пролітаючи над точкою, скидає маркер - вантаж зі стрічкою. В залежності від відстані до точки нараховуються залікові бали. Залежно від регламенту змагання можливо користуватися супутниковою навігацією, висотоміром, радіостанціями, командою супроводу із землі, яка виїжджає на ціль і коригує курс. Хоча на деяких змаганнях літають по-старому - тільки за допомогою карти і компаса. Воздухоплавание
Перші кроки в спортивному воздухоплавании
Спортивне повітроплавання - хобі не з дешевих. По-перше аеростат. Найбільш популярними і найкращими є англійські. Їх вартість в Україні стартує від 50-60 тис. Євро. Також непоганими вважаються американські, чеські. В Україні у Феодосії є НДІ, яке займається виробництвом парашутних систем і аеростатів. Більшість наших спортсменів якраз на них і літають. І коштують вони на порядок дешевше - від 30 тис. Грн. По-друге, практично всі змагання з повітроплавання є некомерційними, тобто без призового фонду, а тільки для іміджу країни. За розповідями спортсменів, спортивний пілот повинен брати участь хоча б в двох змаганнях на місяць. Кожен виїзд команди з 3-х чоловік з машиною супроводу на змагання обходиться мінімум в 10 тис. Доларів. При цьому призовий фонд Гран-прі Японії - 200 тис. Доларів і щоб розраховувати хоча б на призове місце пілотові треба літати мінімум по 300 годин на рік ...
Так що перш за все шукайте спонсора та ... вчіться! Повітроплавання в Україні починається у Феодосії на базі того ж НДІ аеропружних систем, де є спеціальна школа пілотів теплових аеростатів. Пілотом може стати кожен, кому вже виповнилося 16 років. Курс підготовки складається з теоретичної та практичної частини. Теоретична частина розрахована на 90 годин навчання і включає такі дисципліни як: повітряне право, радіозв'язок, конструкція та експлуатація СА, можливості та обмеження людини в льотній діяльності, авіаційна метеорологія, повітряна навігація, льотні характеристики СА і планування польотів, механіка польоту СА, експлуатаційні процедури .
Практична частина або льотна підготовка - це не менше 16 годин в небі і не менше 12 польотів! По закінченню школи після складання іспитів ви отримуєте ліцензію пілота вільного аеростата, яка визнається і в інших країнах світу. Дія ліцензії - 2 роки, потім її треба продовжувати. Крім того, кожен пілот раз на 3 роки зобов'язаний проходити курси підвищення кваліфікації. Вартість всього задоволення - 18 тис. Грн, що у порівнянні з аналогічними курсами в Європі ще досить дешево.
Крім цього, як заключний акорд фестивалю «Монгольф'єра-2009» під Києвом відбулося відкриття Київської повітроплавальної школи. Так що вперед!
А поки зусилля декількох десятків професійних пілотів-ентузіастів спонсоруються в основному групою любителів покататися на повітряній кулі, розміщенням реклами на оболонках аеростатів та участю повітряних куль у масових акціях і заходах. Ось так і розвивається повітроплавання в Україні. А між тим, рекорд прольоту трьох пов'язаних повітряних куль під мостом Лань, що біжить висотою 54 метра в Кам'янець-Подільському восени 2004 року досі ніким у світі так і не побитий. Є привід для гордості, оптимізму і для надії на те, що досить модне спортивне, рекламне, туристичний напрямок у світі все-таки накриє і Україна!
|