Чохол для човна, Чехол для лодки
Рибалки, які користуються гумовими надувними човнами, добре знають: щоб човен довго і надійно служив, за ним потрібен певний догляд. Човен необхідно оберігати від механічних пошкоджень, впливу прямих сонячних променів (це призводить до підвищення тиску всередині камер і до передчасного старіння матеріалу човни), після користування промити і ретельно просушити.
Пропонований мною чохол на човен «Омега-2» (принципова конструкція може бути застосована і для інших типів) охоронить її борту певною мірою від механічних пошкоджень, впливу сонячних променів, попадання вологи на днище, значно скоротить час промивання і просушування, так як відпадає необхідність мити і тривалий час сушити внутрішню частину човна. Час на установку і зняття чохла займає не більше 1,5-2 хв. Чохол для човна, Чехол для лодки
Виготовлення чохла під силу кожному, що володіє хоча б невеликими навичками крою та шиття. Основні матеріали: спеціальна бавовняна тканина (2,5x1,5 м), що йде на пошиття чохлів, дерматин або його замінник.
Наповнена повітрям човен встановлюється на опори так, щоб вона була піднята від землі або підлоги на 15- 20 см. Позначається крейдою середня лінія бортів по зовнішній стороні. Вирізаються з прогумованої тканини 11 круглих латок діаметром 30-35 мм. Потім до центральної частини латок треба пришити металеві швейні гачки № 5 або № 6. Підготовлені таким способом латки приклеюються до зовнішньої сторони бортів по середній лінії гачками вгору (1-11).
Тканина для чохла накладається на човен зверху таким чином, щоб з одного боку по довжині і з іншого боку по ширині вона доходила до середньої лінії одного бічного і кормового бортів. Під кочет у бокового борту слід зробити виріз. Тимчасово закріпити тканину в точках 3, 4, 5, 6, 7 (див. Малюнок) за гачки. Тепер тканину пришивають до днища човна і кладуть в це місце невеликі вантажі. Вони необхідні для обліку провисання днища, яке завжди є при користуванні човном. Притиснуту до днища тканину розправляють і роблять розрізи по вигинах бортів, не доводячи їх на 5-6 см до днища. Після виконання цієї операції потрібно ще раз акуратно розправити тканину на днище, на бортах і видалити отримані надлишки тканини по вигинах бортів. На виконання цієї операції слід звернути особливу увагу, щоб потім при зшиванні розрізів не вийшло зайвого натягу або провисання тканини.
Зробивши вирізи в тканини під іншу кочет і клапани човна, видаляють зайву тканину з означеної середньої лінії бортів, залишаючи невеликий запас для підгинання при підшивці.
Отримана форма знімається з човна, зшиваються розрізи, розріз під фал в носовій здебільшого не зшивається, а обметують по обидва боки розрізу. Обметко також підлягають вирізи під кочети і клапани човна. Краю викрійки по периметру слід прошити. Далі по позначеному днищу робиться форма з дерматину або його замінника. Перед тим як викрійку для днища пришити, чохол слід обробити спеціальним водовідштовхувальним просоченням. Після виконання цих операцій чохол необхідно «надягти» на човен, приміряти і пришити проти гачків металеві швейні петлі того ж розміру, що й гачки. Оцінюючи якість роботи, не засмучуйтеся, якщо виявите невеликі вади, їх легко можна усунути.
Догляд за чохлом простий: кілька разів струсити, видалити прилип сміття, вологою ганчіркою протерти днище і просушити. Чохол для човна, Чехол для лодки
|